söndag 29 juli 2012

Potatistävlingen avklarad

Oj oj oj så spännande det var ...............................

I våras fick samtliga ca 20 sättpotatis + hink  av Peter o mig , därefter fick man göra som man ville använda vilken jord som helst + sätta dessa när man ville och så sattes ett datum för när hinken skulle tömmas ..............................nu var det alltså dags..............................

Vår hink är den  längst till höger...............

Pelle och Ann började .......................

Nästa lag A-K och Conny ---------------------------


Nu var det vår tur..............................



Jag kan berätta att utav dessa 20 sättpotatis hade Ann o Pelle satt alla i sin hink , A-K o conny hade satt ca 11 st och Peter och jag 5 st .......................................

Segerna gick till ...............................

Pelle och Ann som satt alla sina sättpotatis i hinken 2.875 kg vägde deras potatis...................

Mennnnnnnnnnnnnnn sedan kom vi andra två exakt på samma vikt helt sjukt 2,010 kg ............vi försökte skilja oss åt men insåg att det inte gick ................................

Därefter följde prisutdelning

 Priserna var en Potatisskalare en sådan man vevar + en Mandolin ( man kan göra egen pommes med denna ) + 3 kg potatis och en vanlig potatisskalare .....................efter det blev det grillning och kortspel ...................................

Segrarna får nu anordna nästa års tävling .........................


Kan säga att det är trögt på kortfronten.....................

Kram på er i detta underbara sommarväder

//anneli
 

6 kommentarer:

  1. Grattis till andra platsen:-) Vilken rolig tävling förstår att det var spännade nu när ni fick titta i hinkarna äntligen efter lång väntan.

    Här står det också still på kortfronten det har inte hänt så mycket. Men nu är börja jag bli jätte sugen sätta mig scrappa så vi får sätta oss någon kväll göra lite kort.

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam Anneli

    SvaraRadera
  2. Oj vad nyfiken jag var på detta inlägg. Jättegrattis till andraplatsen !!Jag är förvånad att det blev så stora potatisar av så många sättpotatisar. Men där ser man .Vilken toppenkul idé !!!
    Och så hälsningar från min man. Snus till ormarna. Det gjorde alltid hans morfar. Och gamla människors "huskurer" kan vara de rätta.
    Ha en skön söndag !!! Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Vilken kul och annorlunda sommartävling ni har! Fina och passande priser!Jag kan tänka mig att du var väldigt nyfiken på hur utdelningen hade gått. Nästa år kniper ni segern!!

    Ha det gott fin du!
    Kraaaam Veronica

    SvaraRadera
  4. Vilken kul tävling och stort grattis till 2:a-platsen!! Undrans vad det kan bli för tävling till nästa gång...?! Ha en härlig dag!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. men snacka om rolig tävling... tack för tipset....
    kram
    Agneta

    SvaraRadera
  6. oj vad vi funderat på er tävling! Vi trodde verkligen NI skulle vinna!! Men en andra plats är inte fy skam..

    Här scrappas inget just nu..men semestern är här igen och om regnet fortsätter så kanske det blir ett kort ;-)

    ha det bra!!

    Kram Lena

    SvaraRadera