fredag 27 december 2013

God fortsättning

Här har varit den skönaste , slöaste julen på länge ..................har t.o.m scrappat ...........
här kommer det några kort ,  alla som brukar få julkort av mig fick inte i år ( mina räckte inte till ) därför skall jag fortsätta att göra lite julkort så alla får nästa år ...........................




Det är svårt att fota i detta gråa ljus som vi har nu ...................................

Nu skall jag visa vad jag köpte till mig själv i julklapp , fråga inte än hur jag tycker den funkar, för jag har inte haft lust att sätta mig in i det , körde en dies i den och den skar inte ut ordentligt så då blev jag lite sur och tog min andra som jag har ................skall sätta mig en dag och testa det mesta på den........... någon annan som har en sådan e bosser som kan ge mig lite råd ? tar tacksamt emot det .......................

Kolla in den .......................


Visar en bild också från mitt scrapprum .............................


Önskar er nu ett Gott slut och ett Gott Nytt År

Kram
//Anneli

6 kommentarer:

  1. God fortsättning till dig!
    Så fint julkort och så roligt att se din scraphörna, så fint!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  2. Hej Anneli!
    God fortsättning:))
    Såååå vackra julkort, me like:)) Ja ibland hinner man inte med det man vill göra innan jul. Jag fick stressa med mina i år, inte så kul. Min scrapkompis Tess och jag bestämde att vi skulle "försöka" göra julkort i tid nästa år;) får se om vi kan hålla det löftet;))

    Men vilken läcker maskin du köpt till dig själv:) Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med råd då jag inte har hört talas om den innan. Men det finns säkert någon där ute som vet:)

    Så fint du har i din scraphörna, och vad grejer!!

    Må så gott, och ha en fin helg:)
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  3. Men jisses. . . vad är det för en mackapär du har köpt. Har aldrig sett.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. God fortsättning!!
    Du kommer älska din E-Bosser. Jag är så nöjd med min.. eftersom den tar upp till A4-stora stansmallar :-).Jag använder min E-platta (din magnetplatta), endast när jag behöver extra tryck. Eller metalplattan som du har till Vaga Bonden.Om du är osäker på om det blir för hårt tryck, prova att använda instruktionerna i inlägget här:
    http://thenorsugirlcrafts.blogspot.se/2013/01/engelsk-handledning-till-ebosser.html
    Mitt tips är att börja hellre med för få plattor och arbeta dig successivt uppåt i tjocklek, så bör du kunna experimentera dig fram till bästa resultat.

    Få ta besöka dig snart titta lite närmre på din scraphörna :-)) Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam Anneli

    SvaraRadera
  5. Hej igen
    Här är en lathund till vilka plattor du skall använda till de olika stansmallarna/embossingkuverten i eBosser-maskinen:

    tunna stansmallar
    D + C + B + stansmall + papper + A

    detaljerade tunna stansmallar
    D + E + C + B + stansmall + papper + A

    embossing med stansmallar
    D + C + B + stansmall + papper + svart embossingmatta + A

    halvtjocka stansmallar
    D + C + stansmall + papper + A

    tjocka stansmallar
    C + stansmall + papper + A

    embossing med kuvert
    D + C + embossingkuvert med papper + A

    SvaraRadera
  6. Så fina julkort!!
    Här blev inte heller många gjorda i år tyvärr så hoppas oxå kunna skicka till alla jag vill nästa år :)
    Wow, vilken fin present till dig skälv ...hoppas ni kommer överens fort för den verkar kanon!
    Kram

    SvaraRadera